Omgaan met agressie

Mensen worden steeds mondiger. Soms leidt dit tot misverstanden en agressief gedrag. Om te leren omgaan met agressie worden de verschillende vormen nader toegelicht in deze training. Ook leert u communicatieve vaardigheden, waardoor u nog beter in staat bent om te reageren op agressief gedrag.

Resultaat
U kunt op professionele wijze omgaan met emoties van klanten en met uw eigen emoties. Bovendien weet u krachtig en met meer rust op te treden bij de diverse soorten agressieve klanten.

Doelgroep
Iedereen die te maken heeft met agressieve en boze klanten. Daarbij kunt u denken aan zowel persoonlijke als telefonische contacten.

Programma 

  • Wat is agressie?
  • Oorzaken en vormen van agressie
  • Effectief omgaan met de agressie vormen

Communicatieve vaardigheden

  • Niet vechten of vluchten, maar communiceren
  • Feedback geven
  • Lichaamstaal, hoe komt u over en hoe wilt u over komen?
  • Waarnemen en interpreteren
  • Samenwerken en onderhandelen
  • Gedrag ombuigen en opkomen voor uzelf
  • Rollenspelen met filmopnamen of met acteur

Algemene informatie
Duur: 1 dag of 2 dagen afhankelijk van voorgaande trainingen (incl. lunch)
Plaats: naar keuze of incompany
Tijden: 09.00 – 16.00 uur
Investering: op aanvraag zenden wij u graag een offerte voor een maatwerktraining.